onsdag 19 maj 2010

Vadmal känns så fel...

Sommaren har kommit till stora staden. Härligt varmt och soligt och alla är somrigt klädda med bara armar och tunna skor. Men när jag åkte hemifrån i morse var det svalt och yllejackan kändes helt rätt.....men det gör den inte längre. Inte ett dugg! Bara på tok för varm. Bär och släpar på det tjocka yllet och önskar att sommarjackan fanns på riktigt och inte bara som två meter tyg och en skiss på ett block.

Får nog dyka ner i garderoben när jag kommer hem och gräva fram min gamla sommarjacka, även om den håller på att ge upp, och se till att få fart på symaskinen så min nya sommarjacka blir klar. För nu har sommarvärmen kommit....

4 kommentarer:

  1. vilken tjusig jacka.
    Ska bli kul att se den färdig.
    Köpte ett mönster på en jacka av svenska mönster.
    Klipper tålmodigt och gör allt rätt.
    Sen fattas ena ärmen och halva sidan..men men..
    mvh
    Majsan

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag ser också fram emot att se den färdig :)

    Var det fel på mönstret?? Hoppas du har tyg så det räcker till det som fattades...

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag glömde att kolla att jag hade tillräckligt med tyg somvanligt.
    Men jag ska göra ett nytt försök en regning dag..=)
    Usch hur människor behandlar djur.Jag blir helt knäckt.
    Vad ska det blir för färg??
    mvh
    Majsan

    SvaraRadera
  4. Jag har köpt ett mörkt rostrött tyg aom jag skall sy jackan i :)

    SvaraRadera