onsdag 12 maj 2010

Går varm...

Symaskinen har haft en tämligen lugn vinter, men på sista tiden har den fått gå varm. Nu är tredje kjolen på gång. En mer diskret mörkblå kjol än de förra två, som är sydda i typiska gladtyger. Men ibland kan även en diskret mörkblå kjol vara bra att ha även en somrig sommar med mycket sol och värme. För jag hoppas verkligen det blir en somrig sommar, så jag får användning för alla mina kjolar :-)

Av det orange och blåblommiga tyget har jag sytt en kjol med fickor, något utsvängd och som slutar strax under knät.


Och av det blåblommiga tyget blev det en kjol som slutar mitt på knät. Även den något utsvängd, men utan fickor...för det räckte inte tyget till....

5 kommentarer:

  1. ornage är så läckert, jag vill också sy..

    SvaraRadera
  2. Man blir glad av orange. För länge, länge sedan hade jag ett par väääääldigt oranga byxor...jag blev glad bara jag tog på mig dem...rena lyckopillret med den färgen :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kjolar! Det är så praktsikt med fickor:-)

    /Maja

    SvaraRadera
  4. Den orangeröda, tack! :-) Storlek svenska arméns tvåmanstält.

    SvaraRadera
  5. Maja: Tack...de var så snabbsydda så jag blir lite sugen på att köpa mer tyg. Men får nog fokusera på sommarjackan ...är i större behov av det :)

    Fru Venus: Blev inte tyg kvar så det räcker till det ;-)

    SvaraRadera