fredag 28 maj 2010

Grönsaksodling med förhinder...

Hade tänkt ägna dagen åt fixa klart i grönsakslandet, men först bara MÅSTE jag:
1. dammsuga hallen och köket - fanns liksom inget att välja på så som det såg ut...
2. ge hönorna vatten - det hade blivit tomt i vattenautomaten under natten och de får inte vara utan vatten...
3. starta tvättmaskinen - det förelåg viss explosionsrisk då tvättkorgen var mer än knôfull...
4. åka till ICA och handla mat - var helt nödvändigt då både ost och fil var slut....kan inte leva utan dessa matvaror...
5. köpa dragkedja till sommarjackan - den måste ju bli klar innan sommaren är slut... och då måste jag ha dragkedjan så jag kan sy vidare...sen...
6. baka kokostoppar och fika med mor - efter att allt fixande och handlande var vi gravt fikasugna....

Därefter kunde jag äntligen ta mig an grönsakslandet, men då hade ju halva dagen gått och det fina vädret räckte bara till att göra i ordning en grönsaksbädd. Men jag fick i alla fall planterade ut de förkultiverade grön- och purpurkålen. När temperaturen sjönk under 10 grader och det började regna var det liksom dags att gå in och trösta sig med lite nykokt rabarberkräm...japp ;-)

2 kommentarer: