torsdag 20 maj 2010

Gröt!

Jag hade helt glömt bort hur gott havregrynsgröt är. Det var ett tag sedan jag kokade gröt, men nu har jag ätit det i tre dagar i rad. Kan inte låta bli...för att det är så gott och så går det snabbt att laga till när man kommer hem hungrig från jobbet.

Jag kokar gröten på ekologisk havregryn, mjölk, lite salt och en halv näve russin. Gröten blir vääääldigt god när man kokar den på mjölk och lagom söt med russinen....och så skall det serveras hemlagad äpplemos till...japp :-)

5 kommentarer:

  1. Havregrynsgröt och äppelmos är mumma! Det var min lunch i många, många år innan jag bytte jobb och nu äter där.

    SvaraRadera
  2. Det där måste jag prova imorgon...=)

    SvaraRadera
  3. Gröt är verkligen sagolikt gott! Och dessutom billigt. Hos oss äts det en hel del havregrynsgröt, men också hirsgröt, bovetegröt, grahamsgröt, rågmjölsgröt, majsgröt... Mmm vad gott!

    SvaraRadera
  4. Mums filibaba! Rivet äpple och kanel är också mycket gott till!
    Själv varvar jag med havregrynsgröt och min egen "tarmblanding" som är så himla bra för magen.
    http://bondjantan.blogspot.com/2010/05/nyttigt-och-gott.html

    kram!

    SvaraRadera
  5. Gröt är bra mat...det går snabbt, mättar bra och det finns många flingor och gryn att välja på :)

    Bondjäntan: Jag måste bara prova din gröt...den låter smarrig :)

    SvaraRadera