lördag 8 maj 2010

Stadsjord

Projektet Stadsjord tycker jag låter som ett synnerligen intressant projekt ur ett hållbarhetsperspektiv. Att ge alla som vill odla sina egna grönsaker en möjlighet att göra det, även om de bor i en stor stad som Göteborg, resulterar bland annat i minskade mattransporter. Men det ger även andra positiva effekter så som en ökad samverkan och gemenskap för de boende, liksom ökad kunskap om odling.

På den här bloggen, Stadsjord, kan du läsa mer om hur maten odlas i förorterna i Göteborg.

2 kommentarer:

  1. när jag bodde i stan, hade jag 7 meter kryddor på min lilla lilla balkong. Min mor har också en jätteliten balkong, men hon är självförsörjande på tomater och delar med sej till oss.

    SvaraRadera
  2. Härligt :)

    Det är verkligen något speciellt med att odla...

    SvaraRadera