söndag 2 maj 2010

På önskelistan

Högt upp på min önskelista finns ett växthus! Precis just nu skulle jag nog säga att växthus står allra högst upp på min önskelista för den kalla hallen räcker inte riktigt till för allt som jag har sått och för alla dahlior som skall väckas till liv inför sommaren. När jag ställde ut miniväxthusen med kålen fick dahliorna åka in i värmen i köket. Få se vad de säger om det.

Stora fördelen med den kalla hallen är just att den är sval samt att fönstret vetter mot söder, men i övrigt finns det inte mycket positivt att säga om hallen. För hallen går även under namnet fula hallen. Tyvärr finns det för mycket annat som behöver fixas med i huset och på gården, varken tid eller pengar räcker till för allt.....inte denna sommar i alla fall. Men sen skall vi ha ett växthus...... och en fin hall :-)

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis som hur du känner, men annars verkar hallen vara en bra början :-)

    SvaraRadera
  2. Hallen är verkligen bra för förvaring av blommor då det inte är så varmt. I vintras låg temperaturen mellan 5 och 12 grader...trots att elementet stod på max ;)

    Så när det blir dags att renovera hallen skall den inte bara bli fin och välkommande den skall även bli betydligt bättre isolerad också. Visst är det bra med ett extra "kylskåp" ibland men det behöver ju inte vara hallen ;)

    SvaraRadera