tisdag 11 maj 2010

Sommarväder...

Gick till min favorittygaffär, Gårda Textil, i eftermiddag och bad om ett tyg som var vind- och vattentätt. Jag behöver sy mig en ny sommarjacka!

Hittade ett mörkt tegelrött tyg som hade en beigetråkig insida. Tror i och för sig att det var tänkt att den beiga sidan skall vara utåt, men det tänker jag strunta i. Har ingen lust att vara beige i sommar....bara vatten- och vindtät.

På ett kafé, med tyget, en smarrig bulle och en god cappucino framför mig, skissade jag på en jackmodell som skulle passa fint till tyget....tror jag. Få se om jag hinner ändra mig innan jag kommer mig för att börja rita mönstret.

4 kommentarer:

  1. Är du en tusen-all-konstnär? :-) Jackan ser jättefin ut!

    SvaraRadera
  2. Tack :)

    Få se var det landar när jag väl börjar konstruera mönstret...inte alltid som en idé som jag skissat fram funkar i praktiken. Det visar sig ;)

    SvaraRadera
  3. är det där man ska handla, ska berätta för sonen

    SvaraRadera
  4. Hannele: Jag tycker den tygaffären slår det mesta som jag har besökt. De har otroliga mängder ull-, siden- och linnetyger av bra kvalite. Även inredningstyger i stora mängder. Och roligast av allt, de plockar inte bort tyger från tidigare säsonger utan man kan hitta roliga retro-tyger. Priserna är ok...allt från "normalt" till riktigt dyra...beroende på kvalité...

    SvaraRadera