onsdag 26 maj 2010

Tygfunderingar....

Förra sommaren var det enfärgade linnetyger som gällde, men i år har jag fått dille på blommiga bomullstyger. Det här charmiga tyget hittade jag i en tygaffär i stora staden.

Sen har jag grävt fram ett otvättat mörkblått jeanstyg i mina tyggömmor, som jag också är sugen att sy en kjol av. Hittade även ett vävt band som är riktigt snyggt ihop med jeanstyget, men jag har ännu inte landat i hur kjolmodellen skall se ut.

Har även ett rosarutigt tyg som jag köpte förra sommaren. Tyget skulle bli somrigt fin som blus, vilken skulle passa fint till en kjol i jeanstyget. Men då tror jag inte att kjolen skall ha några folkloreband....hmm. Funderar och funderar....:-)


Halva nöjet med att sy mina egna kläder är att fundera ut vad jag skall sy och sen konstruera mönstren. Det är kreativt och roligt.... :-)

7 kommentarer:

  1. Jösses vad snygga kläder du måste ha! :-) Jag skulle skicka bandet till jeanskjolen, fast det är snyggt, kjolen blir mer användbar då!

    SvaraRadera
  2. Fina tyger! Jag hade sytt ett separat jeansskärp/bälte med bandet på så passar det till allt.

    SvaraRadera
  3. Fru Venus: Jag får oftast kläderna som jag vill ha dem...sen om de är snygga eller ej är väl en smaksak ;-)

    Zelca: En bra idé :-)

    SvaraRadera
  4. ååhh bandet blir ju kanonfint till jeansen.
    Det blommiga tyget var kanon med.
    Man blir glad av det..=)
    Har varit på bondekurs i 2 dagar nu helt färdig..
    Äntligen hemma på gården..
    mvh
    Majsan

    SvaraRadera
  5. Majsan: Bondekurs?? Det måste du berätta mer om :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag är absolut inte pysslig eller så men skulle inte bandet kunna passa på blusen. Jag tänker mig en trekvartsärm kantad med det där bandet. Det kanske inte alls går? Fel färg? Jag bjuder på idéen i alla fall. Det var Fru Venus som "skickade hit" mig. Hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset...får kolla på hur det ser ut och fundera vidare :)

    Och välkommen hit till min blogg. Ha en fin dag du med :)

    SvaraRadera