onsdag 19 maj 2010

Jord under naglarna...

Eftermiddagen har tack och lov även bjudit på långt mer trevligare upplevelser än den upprördhet jag kände när jag läste om hur grisarna behandlas i köttindustrin.

I kväll har det varit härligt sommarvarmt och jag har grejat runt i grönsakslandet och sått fyra sorters morötter, vaxbönor, störbönor och brytbönor samt satt lök. Vilka sorter jag har sått hittar du här...

Sen har kålen som jag sådde i miniväxthus i slutet av april fått flytta ut i skuggan på verandan, tillsammans med dahlior och tagetes. Nu skall de långsamt få vänja sig vid solens UV-strålning och till helgen skall de förhoppningsvis hamna i jorden.

Just nu sitter jag på verandan med en kopp te och njuter av att det är vindstilla och alldeles ljummet. Det kom ett stilla, varmt regn förut som fick mig att tänka på högsommarregn....ljuvligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar