söndag 23 maj 2010

Charmiga besvär

Idag är vädret gråare, blåsigare och svalare än det varit de senaste dagarna och jag håller mig gärna inne. Under morgonen har jag ägnat mig åt att konstruera mönstret till sommarjackan. Arbetet flöt på fint tills en Felix damp ner med smutsiga tassar mitt på mönsterpappret. Min lille söte Felix är verkligen expert på att veta var jag har mitt fokus. Men det är sällan någon större idé att flytta på honom....han kommer tillbaks som en liten jojo och lägger sig där han bestämt sig för att ligga...dvs där han är mest i vägen.

Istället flyttar jag tassar och svans allt eftersom jag drar mina blyertsstreck och skjuver honom hit och dit på papperet. Felix bryr sig inte det minsta så länge han får ligga där han vill ligga....mitt på pappret ;-)

3 kommentarer:

  1. :-) Det är konstigt hur man låter kissor styra i ens liv!

    SvaraRadera
  2. så där är mina oxå.Helst när man verkligen gör något speciellt då minsan..=)

    SvaraRadera
  3. Fru Venus: Mmmm....men det gör jag så gärna ;-)

    Majsan: Ibland försöker jag lura dem att tro jag är mer intresserad av en annan hög med papper för att få dem att flytta på sig...funkar kanske en liten stund ;-)

    SvaraRadera