onsdag 5 maj 2010

Sommarkjol

Efter ännu en inspirerande djupdykning ner i skåpet med mina tyger kombinerat med ett (inte lika inspirerande) besök i garderoben, där jag insåg att förra sommarens brist på sommarbyxor och kjolar inte hade åtgärdats av sig själv under vintern, fick jag fart. Nu skall det sys sommarkläder!! Både byxor och kjolar, liksom blusar. I määääääängder!! Tyg finns och även idéer på modeller...

Då är det bara att få tiden att räcka till för alla idéer och tankar, men en sommarkjol lär det i alla fall bli, för den är nästan klar. Bara linning och fåll kvar och sen får det gärna bli lite varmare ute :-)

Nytt kjolmönster ritas...

...och tyget klipps till. Tyget var i snålaste laget, den lilla högen av tygbitar till höger var allt som blev över när kjolen var tillklippt.

6 kommentarer:

  1. Vad underbart att vara så händig! Bara sy en kjol sådär...

    SvaraRadera
  2. Jag är längre än vad textilindustrin tycker man skall vara....så skall kläderna passa någorlunda blir det till att göra dem själv ;-)

    SvaraRadera
  3. Härligt med blommiga sommarkjolar! sådana kan man aldrig få för många av;-)

    SvaraRadera
  4. Hörru Majsan, här finns material för Husmorsskolans nya syförening, det hör jag det :) Gå med vetja! Värsta coola grejen: http://husmorsskolan.blogspot.com/p/husmoderns-nya-syforening.html

    Vad kul att du har börjat blogga! I sommar blir det inget Visby för min del, så vi kanske inte stöter på varandra nånting, men vi får hålla tillgodo med att träffas i bloggvärlden istället i år :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Husmorsskolan: Somriga kjolar vill man ha många av....och soligt väder så man vill/kan använda dem :)

    Men Karin!! Inget Visby??

    SvaraRadera
  6. Nix. No Visby. Vi har blivit med hus ju, så semesterkassan får gå till det. Hemester i Jämtland är inte fy skam det heller :)

    SvaraRadera