onsdag 16 juni 2010

Rotjakten fortsätter

Nu när vädret har blivit mer utevänligt, med sol och värme, har jag återupptagit min jakt på rotogräsens rötter i kryddlandet. Snart är det färdigrensat för denna gång, men jag lär snart behöva rensa igen för kvickrot är inte så lättdresserat som jag hade önskat ;-)

Men det är inte bara rotogräsen som växer i krydd- och grönsakslanden. Även det som jag vill skall växa där har vuxit fin-fint. Lök, svartrot, haverrot och palsternacka har alla tagit sig bra och morötternas hjärtblad att är näpet gröna. Under "tälten" växer kålen skyddade från kålfjärillen och stör- och vaxbönorna har också vuxit fin-fint. Bondbönorna har till och med börjat att blomma. Japp :-)

2 kommentarer:

  1. Många besvärliga ogräs har vi här också, men kvickrot tror jag att jag är skonad från. Är det möjligt att bli av med det?

    SvaraRadera
  2. Kämpa på jag håller på för fullt me mitt bönland.
    Mormor kommer idag så nu är det full fart på ögräsrensningen..=)

    SvaraRadera