söndag 13 juni 2010

Flytta väggar...

I morse när jag dammsög på andra våning kom jag på hur det borde se ut på andra våning. Och det är inte alls som det ser ut nu!! För nu är det väl endast sovrummet som funkar bra. I övrigt är det mest mörkt och trångt och med allt för många döda utrymmen som inte används. Men så skulle det inte alls behöva vara om planlösingen hade sett annorlunda ut. Helt annorlunda!

När jag stod där med dammsugaren väsnades vid min sida kom jag på hur det borde vara. Planlösningen alltså! Men det skulle innebära att flera väggar behöver flyttas eller tas bort.

Först förkastade jag idén men när jag hade dammsugit klart och funderat ytterligare några minuter på det hela tog jag upp det med maken...han köpte det rakt av.

Så då är det ju bara att sätta i gång. Men först skall vi bara renovera klart i hallen upp till andra våning samt avsluta renoveringen av köket, sen är groventrén i stort behov av nån form av isolering och alla fönster behöver kittas och målas om, och de är ju några stycken. Och sen behöver vinden tilläggsisoleras och husfasaden målas om....och säkert något mer som jag inte kommer på just nu. Men sen...sen....skall vi ha en mer funktionell planlösning på andra våning....så bra :-)

4 kommentarer:

  1. ha ha, visst är det roligt att ha något att se fram emot ;-)

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett perfekt vinterprojekt! Det är härligt att riva... Det är så mycket mer konkret och ger snabb feedback!

    SvaraRadera
  3. Guu vilken mysig blogg!! Den ska jag kolla mer på:-)!

    SvaraRadera
  4. Fru Venus: Mmm...med hus och gård har man alltid något att se fram emot ;-)

    Ylven: Det går i allmänhet snabbare att riva än att bygga upp det igen....och man kan hitta spännande spår av tidigare planlösningar, tapeter mm

    Melinda: Välkommen, välkommen till min blogg :)

    SvaraRadera