fredag 11 juni 2010

Sicket misstag...

Blogger.com, där jag har min blogg, har skaffat sig ett nytt layoutverktyg och naturligtvis måste jag dit och pilla, testa och kolla. Varför skulle jag dit...bhaaaaaa??? Nu har jag suttit heeeeeeela förmiddagen och försökt få ordning på min blogg så jag trivs med den....och längtar mest tillbaks till min gamla blogg...så som den såg ut innan innan jag började pilla och testa.

I min enfald trodde jag att det skulle ge än mer möjligheter med ett nytt verktyg...lång näsa. Nu måste jag använda en färdig mall och det går inte alls i samma utsträckning som tidigare ändra färg och form på de olika delarna i min blogg...suck....SUCK!!!

7 kommentarer:

  1. Jag tänkte först pilla lite oxå men sen ändrade jag mig tack och lov! Man blir ju van vid en sak, ändrar man allt blir man en aning förvirrad!
    Hoppas du fixar till det så du blir nöjd, ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Jo nu börjar jag bli hyfsat nöjd. Men jag saknar fortfarande min gamla blogg och framför allt några inställningsmöjlighet som fanns tidigare i den förra layoutverktyget...men man vänjer sig väl ;)

    Ha en bra dag du med /kram

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte titta för jag "hänvisades" till den sidan automatiskt ... feg som jag är backade jag ... väntar och hör om andra också skriver hur det nya är *ler*!

    SvaraRadera
  4. Som allt nytt tar det lite tid att sätta sig in i. Jag hjälper dig gärna om du kör fast, skicka bara ett mejl så försöker vi reda ut det. Har suttit och pillat med min sida också. Är hyfsat nöjd. Det tråkiga med den nya versionen är att bloggarna lätt ser tråkiga och affärsmässiga ut med alla dubbelspalter.

    Ett tips bara: försök lägga en bild i någon (eller båda spalterna) vid sidan om, det lättar upp mycket.

    SvaraRadera
  5. Seaman: Det som stör mig är att det inte längre finns samma valmöjligheter att i detalj att redigera typsnitt och färg för text, rubriker mm i olika delar av bloggen. Ändrar du textfärgen så ändrar du överallt...innan kunde du ha en färg i själva bloggtexten och en annan färg på texten i sidolisterna.

    Sen föredrar jag att kunna styra allt själv och inte utgå från en mall som delvis är låst. Spelar ingen roll hur snygg mallen är...jag vill göra efter eget huvud.

    SvaraRadera
  6. ...pilla ska man aldrig...men jag kan glädja Fru Purjo med att den störra fonten och bredare layouten gjorde din kloka text betydligt mer lättläst på min skärm. Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  7. Nu känns det bra igen. Även om jag fortfarande saknar några färgvalsmöjligheter ;)

    Jag vill ha en ren och enkel blogg där mina bilder och bloggtext framhävs utan allt för mycket konkurens av annat jox :)

    SvaraRadera