söndag 30 januari 2011

Färgglad..


Jag har stått på näsan....och det med besked. Glasögonen gick totalkras och ögat är färgglatt värre. Jag har inte så mycket minne av själva händelsen men isfläcken gjorde att jag fick anledning att besöka vårdcentralen och sy fem stygn vid ögonbrynet.

Det var i torsdags, mellan spårvagn och jobbet som isfläcken fick mig på fall.....och NU vill jag ha barmark och nya glasögon. Trött på att se ut som en panda och att inte kunna se riktigt. Hoppas optikern har tid för mig i morn....

14 kommentarer:

  1. Hu det ser läskigt ut, tur att du inte förstörde ögat. Fast det ser lite råbarkat ut, så det är nog ingen som muckar med dig.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Usch då, det där ser inte roligt ut! Vilken tur att själva ögat klarade sig..

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Aj!
    Bara att önska god bättring!

    SvaraRadera
  4. Oj, det var en riktig blåtira.Tur att du inte bröt något. God bättring!

    SvaraRadera
  5. Huganemej, stackars dig vad det ser fasansfult ont ut. Önskar dig riktigt god bättring och hoppas optikern kan fixa åtminstone synen kvickt och lätt. Kram från Mimmi

    SvaraRadera
  6. Hur många har frågat dig om din man misshandlat dig?

    Jag fick en riktigt stygg ögoninflammation för några år sedan. Såg ut ungefär som du, minus stygnen. Folk trodde att jag blivit slagen. Var nästan lite jobbigt att gå ut. Lite svårt att säga "jamen jag lovar, det är bara en inflamerad hårsäck" även om det var helt sant... :S

    Hur som helst, krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Den blåtiran var inte att leka med. Hoppas du snart blir bättre!

    SvaraRadera
  8. Men jösses så du ser ut! Inte skoj alls förstår jag. Hoppas det snart blir bättre och att du snart kan se igen! KRAM

    SvaraRadera
  9. Aj, aj, din stackare. Hoppas på snabb bättring!

    SvaraRadera
  10. Men det är ju förskräckligt!!! Din stackare! Hoppas du hittar ett par riktigt läckra glasögon, som tröst:)
    Ha det gott - så gott det går,
    Charlotta

    SvaraRadera
  11. Huga, så sött .... Broddar nästa !

    SvaraRadera
  12. Den lila färgen klädde dig bättre! Väntar vi på de gröna nyanserna nu? Nej, fy så taskig jag är som skämtar om din olycka. Jag hoppas du läker ihop snabbt! Kram

    SvaraRadera