lördag 12 juni 2010

Lördagsfrukost

Maken och jag äter lördagsfrukost och ger oss tid att sjunka djupt ner i våra tidningar. Men vad ser jag när jag lägger ner tidningen för att ta mig en andra smörgås? En Salix med nosen 3,52 cm från osten!!

Salix brukar vara en väluppfostrad katt som snällt sitter på sin stol och vänter på att godsakerna skall komma till henne. Inte brukar hon smyga upp på bordet, inte! Hon trodde väl att vi inte skulle lägga märke till henne när hon smög fram mellan blommor och krukor. Eller så var hon helt enkelt mycket medveten om att vi var helt omedvetna om allt annat än våra tidningar. Skulle nästan gissa på det senare...

För när jag väl tittade upp från min tidning och såg en kattnos väääääääääldigt nära osten såg hon otroooooooooooligt oskyldig ut.

Jag? På väg mot osten!?? Nä....men... hur kan du tro någon sånt? Jag ville bara sträcka ut mig lite här mellan blommorna...ju...!!

3 kommentarer:

  1. Hon kanske höll på med sin morgongymnastik och "råkade" hamna där helt enkelt! Hur charmig bild som helst, känner igen den där oskyldiga blicken från min hund...
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Då har du en väldigt väluppfostrad katt :-) Våra brukar "haka" fast en klo i ostskivan på mackan och sticka på en halv sekund :-D Ha en fin regnfri? lördag!

    SvaraRadera
  3. Renée: Katterna är expeter på att se ut som om de bara "råkade" ;)

    Fru Venus: Våra katter vet vad som ger mest utdelning. Sitter de still får de godsaker...börjar de roffa åker de ut...

    SvaraRadera