fredag 4 juni 2010

Jag blir så glad....

Sent i går kväll skymtade jag en gråsvart kyckling hos Yngvild och i morse kom den fram för att äta av undelatmaten som jag la inne i redet framför näbben på Yngvild. Ville inte locka ut dem ur redet då Yngvild fortfarande ruvar på de ägg som är kvar, därför fick de lite mat inne i redet.

Jag blev så glad, så glad när jag såg det lilla huvudet sticka fram under Yngvilds vinge. Känns fint att Yngvild lyckades ruva fram en kyckling. Nu hoppas jag på att kycklingen får åtminstonde ett "syskon" :-)

Bilder kommer....garanterat!! Sen skall jag även försöka skriva om något annat än om ruvning, kycklingar och höns...lovar ;-)

4 kommentarer:

  1. Ska åka och köpa egen foderblandning till nästkommande kyckligar idag.
    Karin borde få några hon ligger på 10 st.
    Lite för många men han inte ta bort ville inte störa.
    mvh
    Majsan

    SvaraRadera
  2. Jag gillar bilder på kycklingar så skriv på bara!

    SvaraRadera
  3. Majsan: Vad har du i din foderblandning??

    Renée: Det kommer bilder...det kan jag lova :-)

    SvaraRadera
  4. Oj, här har det hänt mycket :-) Underbara bilder på blommor och grönska, kycklingarna är sååå söta! Det får va hur mycket kycklingar och höns som helst för min del :-) Kram och tack för fina kommentarer!

    SvaraRadera