tisdag 24 augusti 2010

Nu börjar de flytta in...

Hörde tidigare hur Felix öppnade en av köksskåpsdörrarna, vilket han är mycket duktigt på, men tänkte inte så mycket mer på det för han brukar gå sina rundor i skåpen. När jag kom ut i köket stod den ena skåpsdörren öppen (Felix är inte lika bra på att stänga dörrar som han är på att öppna dem) och så upptäckte jag att han faktiskt hade haft jaktlyckan på sin sida denna gång.

Men tydligen var han inte sugen på sitt nyfångade byte för han skippade musen och ville ut i stället. Salix var desto mer intresserad och snodde musen från mig. Snabbt som bara den! Bra tänkte jag...då slapp jag bära ut den till soptunnan i ösregnet. Istället visade jag Salix på dörren....för äta den får hon helst göra ute...vare sig det regnar eller ej.

Nu är båda katterna inne igen och vi har en mus mindre i skafferiet. Undra bara hur många fler möss som har flyttat in? Dags att rigga fällor....

8 kommentarer:

  1. Bra när katter får göra lite nytta!

    SvaraRadera
  2. Usch det där är inget man längtar efter.
    Lena

    SvaraRadera
  3. Salix tackade för den färdigfångade musen genom att kräkas upp den och en massa torrfoder på köksbordet....på duken!! Tack för det...;-)

    SvaraRadera
  4. Felix fångade precis en andra mus i skafferiet. Verkligen dags att plocka fram fällorna och lägga alla torrvaror i mussäkra burkar ;-)

    SvaraRadera
  5. Vi fångade två stycken i helgen i slaskskåpet, så nu sitter ena vovven parkerad utanför skåpsluckan och väntar på nya godsaker.

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Vilken härlig blogg du har! Vad glad jag blev att jag hamnade här. Lägger till dig på min favvolista, om det är ok:)
    Ha det gott,
    Charlotta
    Cesars trädgård

    SvaraRadera
  7. Charlie: Möss är verkligen spännande...Salix och Felix kan sitta i timmar och lysna på mössen som gnager inne i väggar och golv. Tyvärr helt utom räckhåll....

    Madam C: Välkommen och jätteroligt att du gillar min blogg :)

    SvaraRadera