tisdag 27 juli 2010

Jag skrev fel i inlägget om bystiga bönan...

Jag skrev helt fel beträffande bondbönsorterna!!  Det skulle vara tvärtom....dvs det var sorten Witkiem som gav bättre skörd!

Så här skulle jag skrivit för att det skulle bli rätt:
"I år odlade jag två sorters bondbönor - Super Aquadulce och Witkiem. Den senare gav betydligt större och mer bönor än Super Aquadulce, dessutom blev den resligare och la sig inte heller ner som SA gjorde. Så nästa år skall jag nog bara så Witkiem."

Jag hade läst min kladdiga skiss över grönsakslandet helt fel. Det var Ylven som gjorde mig uppmärksam på det hela då hon påpekade att hennes Super Aquadulce hade lagt sig ner....

2 kommentarer:

  1. åh, vad synd ;) jag odlar witikem som har gett hyfsad skörd. får bli det även i fortsättningen. :)

    SvaraRadera
  2. Tidigare år har jag odlat Green Longpod som också har gett bra skörd :-)

    SvaraRadera