tisdag 12 april 2011

Ägg i stora lass...

Hönorna har blivit väldans flitiga med att värpa ägg, så det märks att dagarna är långa nu. Och det verkar även som om jag har lyckats få bukt med äggätandet, i alla fall för denna gång.

Jag har inte hittat några tömda ägg sedan jag för någon månad sedan blåste ut ett ägg och fyllde det med stark senap och sambal oelec som jag därefter kokade så innehållet blev riktigt varmt. När jag lade ägget i på golvet i hönshuset var hönorna inte sena att hacka hål på ägget och glufsade i sig innehållet. Men efter den måltiden har de lugnat sig med äggätandet. Som väl är...

4 kommentarer:

  1. Fy vad elakt! =) Fast vad listigt. Jag ska komma ihåg receptet ifall mina höns får för sig liknande dumheter.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vilja ha höns men min sambo vägrar ;-(

    SvaraRadera
  3. Myggan: Lite elakt är det...men inser de inte sitt eget bästa utan äter upp "hyran" så får de skylla sig själva ;-)

    Hannele: Jag med...i synnerhet i form av pannkakor, våfflor och muffins :)

    Martina: Hur kan han vägra...hönor som är så rara. Dessutom är de väldans lättskötta...man får helt klart mycket för nedlagd tid :-)

    SvaraRadera