söndag 10 april 2011

Vårligheter...


Idag har jag plockat fram spadar, hackor, krattor, trädgårdskorgar, rensat bort rotogräs i blomsterland, hjälpt ut sju fjärilar från ladugården, burit ut utemöblerna, tittat på två humlor som brottas i en krokusblomma, fotat humlor som inte brottas, fotat söta små vårblommor, repat små, små maskrosblad till hönorna, bakat sockerkaka med förra sommarens hallon och suttit mot soliga väggen och stickat vidare på min tröja. Helt enkelt en underbar dag så här efter långa, långa vintern.....


2 kommentarer:

  1. Detta måste betyda vår!
    7 fjärilar redan...

    SvaraRadera
  2. Jag har ännu inte sett några fjärilar ute...om man bortser från de jag släppt ut. Så jag vet inte om de räknas som "riktiga" vårtecken ;-)

    Misstänker att fjärilarna har övervintrat i ladugården och att de nu inte hittar ut.

    SvaraRadera