torsdag 11 november 2010

På besök till andra våningen....


Idag har jag varit på besök i en 60-talslägenhet på andra våningen på Storgatan 1 i Nossebro. Tre rum och kök med utsikt över Nossan, men det var inte vattendraget jag främst beundrade när jag gick runt i lägenheten....kan jag lova!

Har du vägarna förbi Nossebro så missa inte att uppleva Retro Nossebro men bland annat Andra Våningen. Helt klart värt ett besök...och en liten omväg om du inte skulle ha vägarna förbi!!

Där finns mer att se i Retro Nossebro än 60-talslägenheten ...fler bilder kommer i morn  :-)





10 kommentarer:

  1. Och jag som tycker att det ser hemskt ut! :)

    SvaraRadera
  2. Visst ser det förskräckligt ut...men samtidigt helt underbart. Jag gillar färger och mönster....och det får man ju väldans mycket av i den här lägenheten...nästan i överdos.

    Om jag skulle behöva välja mellan denna inredningsstil och en modern allt-är-vitt-vitt-vitt-stil så skulle jag helt klart ta 60-talslägenheten. Vitt är tråkigt - färg är roligt...i synnerhet orangea och gula färger är extra glada och "roliga" ;-)

    SvaraRadera
  3. Åhhhh, nostalgivarning grande de luxe!
    Känner väl igen många saker från späd barndom!
    Tror jag läst om museet...?

    SvaraRadera
  4. En gång i tiden bodde jag nästan i Nossebro...Jag bodde i Skarstad o va nästan först i Skaraborg med att odla giftfritt!

    SvaraRadera
  5. Kalsingarna var ju hur häftiga som helst!

    SvaraRadera
  6. Något för mej att se. Härligt bevarat!

    SvaraRadera
  7. Oh, det stället ska jag absolut besöka om jag har vägarna förbi..!

    SvaraRadera
  8. Roligt att få titta in! Bor i närheten men det var stängt när vi besökte. Mycket jag känner igen sen min barndom på 60-talet.

    SvaraRadera