torsdag 2 december 2010

Är inte helt insnöad....

Jag har inte gått i ide och jag har inte heller deppat ner mig på grund av all snö, is och kyla...vilket man kanske kunde befara av mitt tidigare inlägg.

Däremot har jag varit iväg med jobbet på en nätverksträff. Det var trevligt, trevligt, men gav inte möe utrymme för att blogga. Därav några dagars bloggtystnad   :-)

Men nu är jag åter hemma. Och idag tog jag med viss möda och stort besvär fram till grönsakslandet där jag kunde konstatera att det inte blir någon långkål på hemodlad grönkål till jul i år heller - inte från färsk grönkål i alla fall. För även i år hann haren före mig  ;-)

Har aldrig tidigare haft problem med att haren käkar upp grönsakerna som övervintrar i grönsakslandet, men å andra sidan har vintrarna varit ganska milda i några år.

Jag tänker som förra året....haren kan inte ta bilen till Ica och köpa mat...det kan däremot jag....så det må väl vara hänt att haren går lös på grönsakerna. Bara han låter bli fruktträden och buskarna....

2 kommentarer:

  1. Ja man ska nog tänka som du, djuren ute har det nog inte lätt nu med alla dessa minusgrader... Hoppas du får kål ändå!

    SvaraRadera
  2. Jag tror djuren kan behöva all hjälp de kan få. Jag hittade ett sorgset rådjur utanför dörren igår, som grävde efter äpplen. De brukar aldrig komma så här tidigt! Jag ska ge dem lite hjälp med spaden, jag vet vart gottegömmorna finns.

    SvaraRadera