söndag 12 september 2010

Tidlös...

Tiden vill inte riktigt räcka till. Jobb, pendling och helger som är uppbokade ger inte tillräckligt med tid över för att ta hand om trädgård och odlingar. Jag har prioriterat att skörda det vi odlar före att rensa ogräs i blomsterlanden....och det syns. Till det kommer att åkgräsklipparen har gett upp fullständigt och är nu såld som reservdel. Så trädgården är längre bort än vanligt från prydliga rabatter och perfekt anlagd gräsmatta med trådraka kanter. I och för sig inget jag strävar efter....men nu börjar det bli väl mycket ogräs även för mig...

I eftermiddag tog jag mig tid att gå lös på maskrosor och annat ogräs som har haft fräckheten att hälsa på i kryddlandet. Det var riktigt roligt att rensa....eller kanske snarare det var väldans skönt att få vara ute och jobba i trädgården som uppfriskande kontrast till allt innesittande. På grund av jobb, pendling och väder....

Men tyvärr kom jag inte så långt i mitt rensande innan det började regna.... igen...suck! Vill ha mer väder som gör att man helst vill vara ute. Visst finns det kläder för alla väder...men rensa ogräs i ösregn känns inte så lockande ens med bra kläder.

Så här såg kryddlandet ut i juli...

...och så här såg det ut i dag. Kryddlandet har nästan vuxit sig väl tätt...

Men jag hann i alla fall se att kryddlandet har tagit sig fint efter sommarens extreme makeover...och kan konstatera att tagetes och timjan gör sig bra ihop  :-)


Även purpur- och grönkålen har vuxit fint under täckduken. Vädret kanske inte varit så inbjudande men grönsakerna har vuxit väldans....och det utan att jag har behövt vattna en enda gång...;-)

1 kommentar:

  1. Purpur grönkål... det måste jag prova nästa år.
    Måste vara jätte vacker.
    Här räcker inte heller tiden till men det är ingens om tar mitt ogräs ifrån mig.
    Annika

    SvaraRadera