lördag 22 januari 2011

Randiga stickplaner..


Mina halvvantar är klara och använda och jag är så nöjd med dem :-)

Nu har jag så smått börjat sticka på mössan som skall höra till vantarna. Jag har ännu inte bestämt mig hur mössan skall se ut...inte riktigt....bara på ett ungefär. Under tiden som jag funderar på detta så stickar jag resårkanten. Ett är jag dock säker på. Mössan skall ha samma färger och mönster som halvvantarna.


Och en sak till som jag är säker på. Jag vill ha mer orangea och rött i min vardag. Tämligen sugen på att sticka en kofta i det mjukgosiga alpackagarnet, med röda och orangea ränder. Gillar ränder, i synnerhet stickade ränder!

Kanske skall koftan vara i rosa och rött istället. Det är också läckert. Om du inte tror mig så kolla in fröken c finfina fuskpolo. Så snyggt!!

Men garnet är tunt och med stickor 2,5 kommer det bli måååånga masker på ett varv...och det lär även behövas måååånga låååånga varv innan det blir en kofta. Vi får se....kanske blir det något helt annat…. :-)

5 kommentarer:

  1. Mm så fint! Jag gillar dom färgerna med.... men rosa-rött är min favorit liksom rosa-orange ;-)

    SvaraRadera
  2. Fina vantar i goa färger!
    Vilken tur att det är vinter så att man kan sitta inne med sina låånga varv. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Härliga vantar så fina
    Varför inte sticka kofta med dubbelt garn när de är så tunt

    Lena

    SvaraRadera
  4. Hej, vilken fin blogg du har, och vi verkar ha massor av gemensamma intressen, både trädgård, djur, bakning och handarbete. Jag skulle också vilja ha höns, men vi har för liten trädgård. Välkommen in till min blogg och kika när du har tid!

    SvaraRadera