måndag 31 januari 2011

Köpa lycka?!


Kan man shoppa sig lyckig? Om någon hade ställt den fråga till mig skulle jag troligen svarat ett snabbt och bestämt NEJ!!

...men det finns ju undantag inser jag nu. Att köpa fröpåsar är ju lite som att köpa lycka i små papperspåsar.

När jag kom hem idag väntade min fröbeställning från Impecta i brevlådan. Glad och fröpåslycklig har jag brett ut dem på köksbänken. Och byggt på högen med fröerna från Runåbergs. Japp, japp...en fin liten fröpåslycklig hög blev det  :-)


Och tack alla för fina bry-sig-om-kommentarer i mitt förra inlägg. De värmer...

Ögat är fortfarande färgglatt, men med ett tjockare lager med täckstift och puder så syns det inte...så mycket. Det gör i alla fall inte ont längre....så länge jag låter bli att pilla på såret. Och jag har varit hos optikern. Nya glasögon kommer i mitten av nästa vecka. Så snart är allt "som vanligt" igen  :-)

6 kommentarer:

  1. Härligt med prassliga fröpåsar. Jag har inte beställt, ännu, har så många kvar från ifjol. Men drömmer om citronverbena, kryddtagetes.. Ska så selleri snart. ;-)

    SvaraRadera
  2. Roligt är det att titta runt på din blogg! Jag blir också lycklig av fröpåsar men är hemskt grön på området, funderar på odlingsbädd? Några tips? Vi har ett litet land som vi grävde förra året men fick mersmak! Ha det gött!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det helt underbart när fröpåsarna dyker upp i brevlådan. Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  4. Självklart blir man grymt glad när fröpåsarna dyker upp, ännu roligare är det när sådderna dyker upp ;-)

    SvaraRadera
  5. Hej och välkomna Emma och Conny: Jag odlar i upphöjda bäddar som jag har satt träram runt för att hålla jorden på plats och underlätta arbetet. En stor fördel med sarg är också att det inte blir några sluttande kanter - bädden är plan ända fram till kanten vilket ger större såyta.

    Jag skulle rekomendera att läsa Lena Israelssons bok 'Handbok för Köksträdgården'. Mycket bra tycker jag.

    Andra bra böcker är Åke Truedssons 'Odlarglädje i grönsakslandet' och Harald Kratschmers 'Jord och kompos'.

    SvaraRadera
  6. Tackar och bockar för tipsen! Ska kolla in böckerna du rekommenderade och ladda inför säsongen!

    SvaraRadera