torsdag 20 januari 2011

Inspiration...

När ljuset kommer tillbaks vaknar min kreativa hjärnhalva till liv. Idéer och tankar snubblar ikapp och jag får inspiration av nästan allt jag ser och upplever. Människor, miljöer, byggnader, träd... allt kan få mig att vilja skapa och ger mig visioner om färg och form. Jag vill måla, sy och fixa...i massor.

Det är som ett rus och jag blir så glad....skulle bara ha oändligt med tid så jag kunde ta till vara allt...eller i alla fall nästan allt.

Men tid är en bristvara när lönejobb, pendling och allt vardagligt fix skall hinnas med. Men sak samma...det är härligt att känna idéerna snurra runt i skallen...och några av dem hinner jag ju fånga upp innan de glöms bort. Vad återstår att se :-)

2 kommentarer:

  1. Jag kan ibland känna att idéerna, planeringen och starten är det bästa, om det blir något färdigt resultat är inte så noga. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Gillar också den inledande delen i skapandet, där idéer och tankar flödar och inget är omöjligt, men samtidigt kan jag känna en frustration över att så många idéer bara stannar på idéstadiet och sen bara glöms bort. Vill se mer resultat... :-)

    SvaraRadera