onsdag 26 januari 2011

Träddrömmar...


Nu har jag även fått iväg en fröbeställning till Impecta. Det blev mest ettåriga men även några fröpåsar med grönsaker och perenner..... och så drömmer jag om träd. Träd som gör trädgården lummigare och mer ombonad.

De öppna fälten som omger gården och vår lilla by ger inget skydd mot vinden. Men jag tror jag väntar med att köpa dem till sommaren....hos vår lokala handelsträdgård. Att beställa frön från Impecta skulle ta allt för lång tid innan jag får några skyddande träd  :-)

3 kommentarer:

  1. Synd bara att träd växer så sakta... Visst är det mysigt med en lummig trädgård. Fika under ett trädd en varm sommardag och höra vinden susa bland löven... Underbart...

    SvaraRadera
  2. Börja med pil eller solros-häck annars? De tar mycket mer av vinden än man tror så blir de v armt och skönt för grönsakerna?

    SvaraRadera
  3. Min beställning kom med posten nyss så nu är eftermiddagen räddad :-)
    Träd är bra att ha. Lind växer ju fort, förutom den vanliga gröna skogslinden finns den i andra färger. Själv har jag en citronlind med limegula blad som jag bara älskar. Pil, som skrivits tidigare, finns ju också i många olika varianter och växer fort.
    En häck ? Vresrosor är fint och doftar.
    Nu åter till fröpåsarna !
    Malin

    SvaraRadera