måndag 24 januari 2011

När har man rivit bort nog??


Det pågår ett långsamt renoverande av hallen upp till andra våning. I helgen rev vi upp golvet vid trappan på andra våning. Vi skall utöka badrummet som finns bakom den halvnedrivna väggen....hade vi tänkt...så småningom. Det lär nog dröja ett tag tills vi kommer till själva badrummet.

Den nya väggen kommer förhoppningsvis snart på plats men sen är det övre hallen som skall bli klart innan vi tar oss an själva badrummet....och under tiden hoppas vi på storvinst...eller nåt. För jag har hört att badrum gärna blir dyrt  ;-)

När man håller på och river bort det gamla för att sätta dit något nytt är det rätt ofta svårt att veta när man skall stoppa...när man rivit nog. När vi började riva på andra våning trodde vi att det skulle räcka med att ta bort räcket till trappan och nuvarande badrumsvägg...men inte då...golvet behövdes också ta bort för att få bra fäste för nya den väggen. Det var lite väl lappat och trixat med brädlapparna såg vi när golvmattan var borta....

5 kommentarer:

  1. HAhaha Jag skulle "bara" måla väggarna hallen och nu finns bara reglar kvar efter lite (=mycket) rivning.... i med isolering, taket försvann visst oxå i farten, nytt tak måste inhandlas och snart åker en rutten ytterdörr och de murkna fönstren ut och in med nya. Det blir då ALDRIG billigt !!

    SvaraRadera
  2. Det känner man ju igen. Papsen köpte ett litet hus som jag skulle få hyra av honom när jag var ensamstående. Vi skulle bara riva upp golvet för att kolla att allt var okej, men det var det såklart inte. Det slutade med en totalrenovering och 60 kvadrat extra, med källare. Numera äger jag och sambon huset och "det blir inga nya tapeter på 20 år", enligt sambon. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Nu begriper jag varför vi brukar flytta vart femte år!
    Då har vi inte hunnit till renovera-på-riktigt-stadiet utan bara till frächa-upp-ytskikten-lite-så-det-blir-beboligt!
    Hm, undrar om det kanske blir lite rivningsjobb här då, nu när vi spräckt vår flyttcirkusplan.
    Blir sjätte året vi bor här nu, så länge har vi aldrig bott någonstans förut!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas jag vinner pengar så jag kan köpa ett nytt hus... Fast det är väl ingen risk eller???

    SvaraRadera
  5. Oj, vi ska börja riva för att det osar mögel från källaren.. Bävar!!! :-0

    SvaraRadera