onsdag 4 augusti 2010

En groda i köket

Det bor en groda i köket. Men bara tillfälligt hade jag tänkt. När såret på lilla grodfoten har läkt lite skall den få flytta ut till friheten igen.

Just nu finns grodan i en plastlåda tillsammans med några stenar och lite rent vatten. Grodan gör inte så mycket väsen av sig utan sitter mest och väntar och drömmer sig bort. Eller vad nu grodor gör när de inget gör...?!

 Anledningen till att det finns en groda i köket är för att katten Salix har varit ute på grodjakt. Tydligen var bytet inte till belåtenhet för Salix spottande och grimaserade väldans när hon provbet i grodan. Istället tyckte hon att jag kunde få bytet. 

För när jag passerade henne på väg ut mot hönshuset mjauade hon sitt speciella "kom-och-titta-jag-har-fångat-ett-fint-byte"-mjau. Och vad hittar jag under Salix tass? Jo en groda som saknar en liten bit av sin lilla fot.

Ingen fara. Grodan verkar pigg så den överlever nog, bara såret får läka lite....

7 kommentarer:

  1. 1. Sjutton vad du är snäll och modig!
    2. Grodor utsöndrar nåt som kattor inte gillar, fast våra brukar "leka" dom till döds...
    3. Din nya Hallon bild på bloggen är UNDERBAR! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, du är verkligen snäll mot djuren!!

    SvaraRadera
  3. Du kanske skulle skicka över honom till mig, han kan ju faktiskt vara en prins eller hur! (Jag väntar ju på den rätte liksom!)

    SvaraRadera
  4. hualigen stackars lilla groda, tur att den har dej.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  5. hoho..Häromdagen tog Alice en groda..Idag jagar hon fjärilar inte undra på att det är dåligt med sådanna här på gården..=)

    SvaraRadera
  6. ja vad gör man inte för djuren...

    Just nu har jag en lie stackars kyckling av hedemora boende i min tvättstuga.. lite hackad av sina med kamrater...

    Såret mska läka sedan ska hon få flytta tillbaka..
    älskar din blogg bor själv på landet m,ed 6 katter.. 2 tuppar....23 höns av leghorn.dvärgkockin hedemora...

    tuppen heter Bertil..
    mkae och en 54årig dotter..

    ha en toppen vecka i Visby hoppas jag får se bilder på sömmnaden..
    *ler*

    K i uppsala

    SvaraRadera