fredag 17 juni 2011

En regnig dag...

Det passade finfint med en regnig, blåsig och tämligen sval dag idag, för nu fick jag äntligen gjort bokföringen och lite annat tråkigt datorarbete, som hade byggts på hög under de senaste månaderna då all mitt fokus har legat på odlande och trädgårdsarbete. Jag hann till och med att röja undan och städa. Fiiiint det! Och inte behöver jag vattna det som planterades ut i går...för som sagt det har varit en regnig dag idag. Känner mig riktigt nöjd med mig själv och med dagen. 

I morn får det däremot bli en solig och fin dag igen...så jag kan glida runt och lukta på blommorna och bara njuta  :-)

5 kommentarer:

  1. Skönt med såna där dagar emellanåt. Jag har också städat idag. Och i går planterade jag ut småväxterna på balkongen. Hoppas de ska växa fort nu. Vill ha en grön balkong i brist på en grön trädgård.

    SvaraRadera
  2. Hmm! Jag borde ha städat, men jag for på stick-café istället. I morgon kan du strosa runt med gott samvete.
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, här var det också en regnig dag. Passade mig finfint, gjorde typ inget ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja, såna dagar behövs. Fast i stället för att vara inne och fixa rensade jag i växthusen. Det behövdes sannerligen... Frågan är vad som krävs för att jag ska prioritera att bokföra och sköta kontoret?

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt med regn ibland. Jag brukar springa runt med vattenkannan flera gånger under soliga dagar. Kan va skönt att slippa det ibland och låta naturen göra sitt. Ha en bra lördag

    SvaraRadera