tisdag 21 juni 2011

Blogglad

Glad och mäkta stolt! För jag är veckans Kvinnliga Bloggare hos Mångmamma. Tack, tack  :-)

Det är ju alltid roligt att få uppmärksamhet och uppskattning för det man gör. Och kanske än mer glad för att det är för mina vardagligheter som jag får uppmärksamhet för...det jag fixar med på vår lilla gård....stort som smått. Känns finfint det...

Här är Mångmammas ord:


Ännu en kvinna värd att uppmärksamma lite extra är denna.

Hon backar inte för sådant som verkar vara lite besvärligt, lite omständligt eller helt enkelt lite egensinnigt.

Och egensinnighet - det vet ni alla att jag uppskattar och gillar!
Om det inte är hönsen som behöver få ny inredning, är det en medeltida klädsel som ska sys för att kunna delta i Visbys stora årliga arrangemang, eller bären som ska saftas och syltas, trädgårdslandet som behöver skötas om för en god skörd eller ett litet ledigt och lätt byggprojekt i det egna huset.
Hos denna kvinna snickras, målas, bakas, sys, stickas och odlas det för fulla muggar!

Jag gillar det.
Grattis Fru Purjo!

9 kommentarer:

  1. Ja, jag har hittat en himla massa trevliga bloggerskor via Mångmammas tips och du blev ännu en.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att jag kan bidra till att knyta ihop fler bloggerskor med varandra.
    Det är ju en av mina baktankar med Veckans Kvinnliga Blogg - nätverkande är bra grejer!
    Kram Fru Purjo och Barnens Hjältar.

    SvaraRadera
  3. Grattis till utnämningen! Jag har försökt skriva kommentar flera ggr på din blogg utan att lyckas. Hoppas det här kommer med/hönsmamman i klövsta

    SvaraRadera
  4. Åh grattis!
    Det är du så värd!

    SvaraRadera
  5. Grattis grattis!! Tack vare detta hittade jag hit :) Ser att du har höns. Jag också. Nu ska jag läsa vidare här hos dig! Ha det gott :)

    SvaraRadera
  6. Grattis!
    Kan inte annat än instämma i motiveringen :)

    SvaraRadera
  7. Detta är Fru Purjo verkligen värd!!!

    SvaraRadera
  8. Grattis!

    Vet du vad, jag skulle vilja uppärksamma dig ännu lite mer. Jag jobbar nämligen på ett byggforum och det skulle vara jättekul om du ville dokumentera några av dina bygg och fix-projekt där. Jag kan erbjuda en morot. Hör gärna av dig på mejl om du vill veta mer, helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera