måndag 18 juli 2011

Några ändar kvar...



Jag stickar inte så mycket just nu, men även korta stunder ger resultat...till slut.

Och nu är faktiskt tröjan som jag hållit på att sticka på ett bra tag färdigstickad. Lägger man ihop tiden jag ägnat mig åt tröjan så är har tröjan varit tämligen snabbstickad, med sitt tjocka och lättstickade garn, men som sagt har det varit glest mellan sticktillfällena. Men helt okej för mig.

Jag känner ingen stress över ofärdiga stickprojekt. Jag är bra på att avsluta mina projekt och låter sällan de sedimenteras helt i förråd och lådor, även om de kan bli lite dammiga  ;-)

Men helt klar är inte tröjan än. Garnändar skall fästas och så skall tröjan få någon slags knäppning. Hur det senare skall lösas har jag funderat på under hela stickningen utan att komma fram till hur jag vill ha det....men det ger sig säkert efter att jag funderat lite till på "problemet".

Så vi får se om tröjan kommer samla damm ett tag till innan den blir helt klar att användas. Men än är det ju ändå inge tjocktröjeväder...utan mer tunnkofteväder...

4 kommentarer:

  1. Fin!!Handarbetar inte själv speciellt mycket, Har ett par halvfärdiga sockor på gång och vet inte hur länge jag hållit på med dem. Av någon konstig anledning stickar jag en på rekordfart men sen när den andra ska stickas går det så trögt. /Monica

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blå färg! Du löser säkert knäppningen. Om man kunde sticka regnkappor skulle det passa bäst nu. =)
    Jag är något avis på alla dina kycklingar. Undrar om det inte är dags att byta ras. ;)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg!
    Har en tröja som väntar på att bli klar...Under tiden stickar jag på en sjal och syr ett par byxor och lite annat... :)

    SvaraRadera