fredag 4 mars 2011

Virusrapport från kökssoffan

Vi har fått synnerligen ovälkommet besök, virusbesök. Maken har varit helt däckad i närmare en vecka och jag började känna av vårt otrevliga besök i onsdags kväll. Men jag har inte gett upp....viruset skall ut ur huset och min kropp fortast möjligt.

Till min hjälp har jag följande:

Kökssoffan! Inte trodde jag att den så snabbt skulle komma till så stor nytta och glädje. Det var helt klart väl investerade 500 kr.


Trevligt och mysigt sällskap av två sötnosar, katterna Felix och Salix. Samt ett mindre önskat sällskap (förutom viruset) i form av en mus som rumsterar om innanför väggpanelen, helt nära min huvudända i kökssoffan.


Stora mängder grönt ekologiskt te med honung och skivad ingefära. Och inte bara stora mängder te, får jag erkänna, min aptit har viruset inte tagit död på...snarare tvärtom.


En bok om färglära som är både intressant och lärorik. En bok som får mig att känna att tiden inte bara rinner iväg i snorets tecken...utan faktiskt ger bestående behållning i form av ny kunskap.

Liggandes på rygg i kökssoffan och med datorn på magen besöker jag bloggar, vilka ger gödning till mina storstilade drömmar och tankar för kommande äventyr i grönsakslandet, vid symaskinen och vid bakbordet. Stora doser av inspiration lättar alltid upp...


SVTplay som tar min kökssoffa, likt en flygande matta, med mig ut i stora världen. Programvalen har landat på tv-program som ger mig intressanta inblickar i andra länders kulturer så som "Ett annat sätt att leva", "Klädkod", "Korrespondenterna", kompletterat med lite planlöst tittande på naturprogram.

Så på det hela taget har jag det rätt ok även om jag gärna slapp febern, ledvärken, nysningarna, snuvan, hostan och tröttheten....

6 kommentarer:

  1. Hihi, du har likadana muggar som jag har! Dock är det mina kaffe-muggar, till thé har jag andra (märkligt eller hur?)muggar och det går inte att dricka i samma... Hoppas din kropp slänger iväg viruset fortast möjligt! Har oxå varit lite sjuk men nu är det bara lite snor kvar...
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppar in och mundrat upp dig lite med snåliga frötips i min blogg. Visst har ni Bauhaus i dina trakter med? Värsta bästa frörean juh!

    SvaraRadera
  3. Blä vad trist att bli sjuk! Krya på sig där i soffan:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vi får väl ta och krya på oss.
    Någon elak basselusk hittade mig med så nu är jag däckad i flunsan.
    Blä vad jag tycker det är trist.
    Hoppas helgen går fort och alla är pigga och fina på måndag igen, kram.

    SvaraRadera
  5. Krypa dig och hoppas att du kan få lite sol på dig. kram

    SvaraRadera
  6. Tack alla. Jag har väl så smått börjat kravla mig ur kökssoffan men febern vill inte riktigt ge med sig...

    SvaraRadera