tisdag 29 mars 2011

Lycka!

Jag inser ur mycket jag längtat efter att få jobba ute i trädgården när jag, efter en hysteriskt lång och intensiv arbetsdag, blir helt varmlycklig av att få komma hem och plocka upp blöta pinnar och grenar från marken och fylla skottkärran med lass efter lass.

Grenarna har blåst ner från våra stora askar och gamla fruktträd under den långa vintern och spridigt sig över större delen av gräsmatta. Somliga fick jag dra loss från sorkhögarna som också har spridigt sig över gräsmattan.

Men vad gör det? Det är vindstilla, fåglarna vårsjunger och gräsmattan är full av ljuvligt vita snödroppar. Och jag är lycklig som får plocka pinnar.

För det betyder att årstiden för trädgårdsarbete har börjat och att jag har hela våren och sommaren att se fram emot och längta efter.

5 kommentarer:

  1. Åh här ligger snön fortfarande djup på gräsmattan. Lyckliga du !!

    SvaraRadera
  2. Låter som riktig lycka! Jag skulle oxå vara lycklig om jag kunde göra så men jag nöjer mig med mina älskade djur.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har! Å, ja det är så härligt att äntligen få börja jobba i trädgården!

    SvaraRadera