onsdag 1 september 2010

Värt ett besök - Knapp Carlsson i Göteborg

Bild hämtad från Knapp Carlssons hemsida

Idag har jag köpt smala sammetsband på Knapp Carlsson i Göteborg. Banden skall jag sy på en tröja som jag (förhoppningsvis) skall börja sy på i morn. Vi får se...bilder kommer i så fall  :-)

Knapp Carlsson är en helt underbar liten affär med en inredning från 1940-talet. De har ett otroligt utbud av sybehör och man köper sina knappar, band, resår, tråd eller vad man nu skall ha, över disk. Och man får alltid personlig och bra hjälp. Så ett besök kan ta lång tid även med bara några kunder före i kön, men jag tycker ofta det är helt ok att stå där och vänta och titta och lyssna på diskussionerna som förs över disken om färg, form och kvalité.

I vanliga fall brukar jag få myror i kroppen inom loppet av fem minuter när jag besöker en affär. Undantag är bra tyg- och garnaffärer samt bokhandlar...där kan jag vara rätt så länge utan att få spel. Och så Knapp Carlsson då...där kan jag helt glömma bort tiden  ;-)

Knapp Carlsson är helt klart värt ett besök även bara för att ta en titt på den fina och välbevarade inredningen från mitten av förra århundradet....

1 kommentar: