torsdag 2 september 2010

Stora staden och bonnalandet...

Tänk vad bra jag har det. För jag slipper att välja. Jag bor på bonnalandet och jobbar i stora staden....

På landet, på vår gård, har vi våra älskade och bortskämda katter och hönor. Det är här jag skapar, syr och odlar. Här har maken och jag ett ständigt inflöde av grejer som behöver fixas med. Snickra, måla och underhålla....riva och bygga nytt...flytta och ändra. Aldrig kommer det att ta slut...roligt och fritt, krävande och ansvarsfullt...om vartannat...i ett ständigt flöde...

I stora staden Göteborg, har jag mitt braiga jobb och mina trevliga kollegor. Och jag har välsorterade tyg- och garnaffärer, ett stort utbud av mysiga kaféer och mängder av intressanta miljöer. Här finns ett ständigt inflöde av intryck, upplevelser och människor, som inspirerar och lockar, stressar och tröttar...om vartannat...i ett ständigt flöde...

Så lyckliga jag som får både ock! Storstaden och landet. Båda ger och tar...men på olika sätt  :-)

5 kommentarer:

  1. Härligt!! Och så blir man så lugn av landet!!

    SvaraRadera
  2. Jag har den nästan likadant bara min storstad är lite mindre, men det är skönt att ha båda sidorna landet och stan.

    SvaraRadera
  3. Som man säger, du kan både äta kakan och ha kvar den...kanske.
    Jag bor på landet och trivs med det, men har ca 1 mil till stan. Dock en betydligt mindre stad än Gbg

    SvaraRadera
  4. Nej,inte ens din lockande beskrivning får mig på fall!
    Mitt livs bästa flyttbeslut var när vi vände ryggen åt Stockholm och påbörjade vår odyssé söderut i landet.
    Efter femton år och tre flyttar till har jag landat med fötterna hårt begravda i den lantliga myllan!
    Inte ens stadsbesök är intressanta längre, men en tur i skogen - ja tack! Allra helst som vi har egen!
    Ha en trevlig helg, på landet! :)

    SvaraRadera
  5. Melinda: Visst blir man...så länge man inte tänker på allt som borde fixas med på gården och huset ;)

    HolzDesign: Vår närmaste stad är inte så stor, men den är charmig på sitt sätt.

    Maria: Närmaste lilla stad ligger knappt milen bort. Desto längre till Göteborg, som ligger 13 mil bort...eller en dryg timme med tåget.

    Mångmamma: Nä, flytta tillbaks vill jag verkligen inte. Tycker det är helt underbart att slippa bo i en för liten och för dyr lägenhet. Nu kan man bara stövla ut när man vill och ha hur mycket utrymme som helst runt sig (nästan ;)...tidigare var det stora "projektet" varje gång man vill komma ut i naturen.

    Men jag gillar utbudet av mysiga kaféer som finns i Götet. Och sen är Gbg en ganska liten storstad....rätt lugnt tempo där trots allt :)

    SvaraRadera