söndag 15 maj 2011

Det promeneras en del just nu...


Det är så otroligt vackert just nu. Landskapet bjuder på vyer som får mig att nästan tappa andan. Jag har nästan svårt att ta in allt jag ser och jag vill känna mig ännu mer närvarande i allt det gröna och blommande....och kanske stanna tiden ett litet tag...så jag hinner bli "färdig" med våren innan den är över.


Och minst lika svårt är det att sätta ord på det jag ser och känner. Så det får helt enkelt bli ytterligare några bilder från en promenad.



Dagens promenad gick ner i dalgången och varade i dryga två timmar och bjöd inte bara på vårligt blommande fält och träd utan även en hällkista. En stenåldersgrav som vi helt missat tidigare gånger vi gått den rundan.

1 kommentar:

  1. Underbart vackert, som målningen "Molnet" av Prins Eugen.

    SvaraRadera